Google AdWords през годините

Мисията на компанията Google е бърз и лесен достъп до информация. Развиването на тази стратегия направи търсачката на Google един от най-използваните инструменти за търсене в световен мащаб. В крак с тази тенденция се появява Google Adwords като мощен инструмент за платена реклама и таргетиране на потребители тясно и точно, според техните търсения.

В тази статия ще ви разкажем някои интересни моменти от създаването и развитието на инструмента.

1999

В далечната 1999 г. Google стартира тестова програма, с която да продава реклами на базата на CMP (cooperative marketing program) – доминиращият рекламен модел за времето.

2000

Главната идея е измислена от Бил Грос, служител на Idealab. Идеята му хрумва от модела на Жълтите страници. Google решава да купи идеята, но така и не успяват да сключат сделка с Idealab. По този начин компанията Google изработва свое собствено IT решение, наречено AdWords през 2000 г.

2001

Още на следващата година Google отчита 85 милиона долара приход, но бива задминат от компанията Overture (преименуваната GoTo), която отчита 288 милиона долара приход от реклама, продавайки pay-per-click реклами на принципа на акциона.

2002

През 2002 г. Google представя нова подобрена версия на AdWords, която бива разработена на принципа на pay-per-click акцион модела на Overture, при който рекламодателите наддават с цената, която са склонни да дадат за клик върху рекламата.

2003

Google Представя таргетираното рекламно насочване по сайтове.

2004

Google прави рекламата достъпна за потребителите по света. През Август 2004 г. Google започва да позволява на рекламодателите да наддават по различни ключови думи в Щатите и Канада, включително различни брандове на конкуренти. През май 2008 г. Google разширява дейността към Великобритания и Ирландия.

2005

През 2005 Google пуска официално програмата Google Advertising Professional (GAP), която позволява на отделни хора и агенции, които преминат през AdWords обучение и изпити да придобиват сертификати. Тъй като AdWords инструментът все повече и повече се усложнява много компании предпочитат да наемат обучени за работа хора и агенции, които да оптимизират рекламните им кампании.

2006

AdWords легализира рекламната дейност като регистрира марка и получава право да води дела за измама при фалшиви кликове на реклами. През 2006 г. Google печели дело за рекламна измама на стойност 90 милиона долара.

2007

От юни 2007 г. Google забранява рекламирането на студентски есета, писане на дипломни работи и подобен тип услуги – ход, който бива приветстван добре от университетите по света.

За първата четвърт от 2007 г. Google отбелязва 63 % печалба върху 3.66 билиона долара приходи, като по този начин надминава всички очаквания за индустрията.

Като демо дебют в началото на Октомври Google AdWords се разраства с над 350 бизнеса и рекламни агенции в целия свят, които започват да го предлагат като услуга.

2008

От април 2008 г. Google AdWords спира показването на оригиналния URL адрес и позволява изработването на уникален URL адрес в рекламата, съдържащ таргетираната ключова дума.

2009

През 2009 г. Google променя интерфейса на AdWords и започва да предлага на потребителите локални бизнес реклами, свързани с Google Maps и видео реклами.

2010

През 2010 г. Google AdWords се превръща в основен рекламен продукт и основен източник на приходи за много хора. Google рекламата отчита общо приходи 28 билиона щатски долара за годината.

От Декември 2010 г. Google AdWords намалява рестрикциите върху рекламите за продажба на твърд алкохол.

Google AdWords кампаниите достигат до 80% от потребителите по света, като по този начин се превръща в най-голямата световна рекламна мрежа.

Стотици от хиляди бизнеси по света рекламират с Google AdWords реклама, но всъщност 80% от приходите от реклама на Google в САЩ идват от 1.5% от рекламодателите (големи компании като Amazon, eBay, BizRate и др.)

2013

През април 2013 г. Google пуска т. нар. Enhanced кампании, които позволяват на рекламодателите да менажират по-лесно реклами, когато се показват на различни устройства. С този тип кампания можете да настроите Google автоматично да коригира офертите за показване на мобилни устройства или за отделни реклами, като подобрява или съответно намалява предложената цена на клик с цел да спечели акциона за показване.

2015

Над 50% от търсенията по света започват да се извършват през мобилни устройства. AdWords започва да предлага мобилна реклама и реклама за мобилни приложения.

Какво ще се случи до края на 2016 и през следващата 2017 можем само да гадаем. Google не спира да изненадва своите потребители! Ако все още не сте опитали да рекламирате с AdWords, то всеки ден, всеки час е вашият подходящ момент! Реализирайте в пъти повече продажби с няколко клика върху вашата реклама!

2016

Мащабни промени предстоят през 2016 за AdWords, за които Google обяви, че ще се случат. Реклами на локални бизнеси ще започнат да се появяват в Google Maps.
Променя се видът на текстовите реклами в търсачката – заглавията ще се удвоят, като рекламодателите ще имат възможност да добавят две послания до 30 знака. Според Google по-голямото заглавие ще доведе до по-добър и качествен трафик към сайтовете.
Променят се и дисплейните реклами, които ще станат responsive към различни резолюции на мобилните устройства. Google автоматично ще генерира дисплейна реклама в различни формати и ще подбира най-добрия според наличното пространство за показване.
Очакват се промени и в интерфейса на инструмента, както и още много изненади!