Може би най-полезният от всички интригуващи инструменти, които Facebook създаде за маркетолозите, се нарича Facebook Pixel.
Проследяващият пиксел позволява на рекламодателя да следи колко успешни са Facebook рекламите, като дава точна информация за процента на реализации. Също така, пикселът позволява да създадете персонализирани аудитории въз основа на трафика от потребители на сайта. Това е изключително ценна информация, която може да допринесе за успешността на вашите кампании.
Преди две години съществуваха два отделни Facebook пискела: единият се наричаше пискел за конверсии, а другият за проследяване на аудитории. По-рано през настоящата 2017 година Facebook комбинира тези два пискела в една обща по-добра версия.
В настоящата статия ще разгледаме всички важни точки, които трябва да знаем във връзка с Facebook pixel: какво можем да правим с него, как да го инсталираме и какви инструменти за целта могат да направят процеса по-лесен.
Защо имаме нужда от Facebook Pixel
Facebook пискелът за проследяване има две основни функционалности:
- проследяване на потребители, които са предприели действие извън Facebook платформата след клик върху Вашата Facebook реклама;
- проследяване активността на вашия сайт с цел ретаргетиране.
Всеки човек, който е решил да се занимава с Фейсбук реклама, трябва задължително да инсталира пиксел на сайта, към който ще отвежда рекламата.
Нека се съсредоточим върху първата заложена цел: проследяване реализациите на Facebook рекламата.
С помощта на пиксела вместо да измервате единствено кликовете на потребителите върху рекламата, можете да видите реално колко потребители извършват конверсия. Това могат да бъдат различни неща – ще изброим основните неща, които ще имате възможност да следите:
- Когато потребител разглежда съдържанието на вашата страница;
- Когато потребителят използва търсачката на сайта, за да потърси нещо конкретно на него;
- Добавяне на продукт към списъка с желани продукти на сайта;
- Стартиране на процеса по покупка;
- Добавяне на информация за плащане;
- Завършване на покупка;
- Завършване на регистрация на сайта;
- Някой се регистрира за пробен период на услуга/продукт от вашия сайт и др.
По този начин вие ще знаете, че плащате за реализирана конверсия и ще можете да видите колко ефективни на практика са вашите реклами. Това може да се изчисли лесно по формулата Return of Ad Spent. Ще дадем пример: ако сте инвестирали 100 лева в реклама, а приходите от рекламата са 120 лева, то сте получили 120% възвръщаемост на вложеното.
Facebook пикселът позволява също да анализирате по-добре рекламите си, ако не получавате очакваните резултати. Ако получавате голям брой кликове, но малко конверсии, то вие ще знаете, че тази реклама е чудесна, но или офертата или целевата страница провалят завършването на конверсията.
Ретаргетирането с помощта на Facebook пиксела също е важно. Възможността да таргетирате потребители въз основа на конкретни действия, които са извършили на сайта (като посещаване на определена страница или изоставяне на поръчката 1 стъпка преди финала), може да ви помогне да предадете по-добре целенасочени послания към онези потребители, които вече познават добре сайта и услугата/продукта.
Това ще направи рекламата по-релевантна за потребителите, което от своя страна може да доведе до по-добри резултати с повече конверсии и може да ви спести пари.
Къде да намерите своя проследяващ пиксел
Всеки Facebook рекламен акаунт разполага само с един пиксел, който може да се инсталира на множество страници, които бихте искали да проследявате.
Настоящият пиксел е различен от стария проследяващ пиксел, когато трябваше да се инсталират различни типове проследяващи пиксели на специфични страници.
Ако притежавате потребителски ad акаунт:
Можете да намерите своя пиксел през меню Settings.
Кликнете върху падащото меню горе в левия ъгъл и след като стигнете колонка Assets, изберете по-надолу Pixels.
Ако притежавате бизнес мениджърски акаунт:
Можете да намерите своя пиксел през Facebook Ads Manager.
Кликнете върху падащото меню горе в левия ъгъл и след като стигнете до Ads Manager, кликнете върху меню All Tools. След това изберете „Pixels“.
Ако не сте създали все още вашия пиксел, то ще видите следното:
Когато натиснете бутона „Create pixel“, това, което трябва да направите, е да въведете име на пиксела, за да се създаде успешно.
След това ще видите съобщение, че имате възможност да се регистрирате за бизнес мениджър, където се отваря опцията да създадете до 10 допълнителни пиксела.
Recent Comments