Performance Max кампаниите в Google Ads са мощен инструмент, базиран на иновативно машинно обучение (от англ. “machine learning”), който увеличава значително броя на потребителите, до които достига рекламата.

За да се възползваме максимално от предимствата на Performance Max формата, трябва да сме наясно с основните параметри и измерители, с които тя борави. От размери и съотношения на изображенията до големина на файловете, подробното ръководство ще ви даде насоки как да създавате ангажиращи Google Ads реклами и да постигате по-голям успех.

Нека да научим всичко за стъпките, през които да преминете, за да създадете работеща Performance Max кампания.

Съдържание на Performance Max рекламата

Под “съдържание” в случая се разбират различните видове изображения, видеа и активи, които могат да се включат в Google Ads рекламата, така че да се извлекат всички ползи от Performance Max кампанията като разновидност.

Характеристиките на Performance Max съдържанието са специфични, като за общовалидни се приемат следните:

  • Performance Max кампаниите имат нужда от няколко различни типа активи;
  • Активите се групират в специални рекламни сетове, наречени рекламни групи;
  • Те се създават автоматично от алгоритмите за машинно обучение;
  • Можете да създадете връзка между цяла колекция от продукти и даден актив, независимо дали той е изображение, текст или видеоклип.

Видове Performance Max съдържание (активи)

Performance Max кампаниите трябва да включват различни типове съдържание, за да са наистина ефективни. Активите се категоризират в четири основни вида:

  • Текстове; 
  • Изображения; 
  • Видеоклипове;
  • Разширения на реклами. 

Всеки от тях играе важна роля в създаването на цялостна рекламна група за кампанията.

Текстът е отлично средство, което може да предаде вашето послание и призив за действие CTA (call-to-action). Средствата, с които борави, са заглавия и подзаглавия, описания, както и всяко друго текстово в основата си съдържание, което привлича и ангажира аудиторията.

Изображенията са един от визуалните елементи, които можете да интегрирате успешно в Performance Max кампанията си. Могат да са атрактивни банери, продуктови снимки, графики и други, които правят рекламата по-отличителна и забележима.

По-динамичен и атрактивен подход е включването на видео съдържание. То може да е под формата на кратък клип, промоция на продукт или завладяваща история, която разкрива артикула в действие и разкрива силните му страни.

Рекламните разширения са елементи, които допълват по подходящ начин основното послание на рекламата. Могат да представляват линкове към сайта, бутони, локация, отзиви, обаждане чрез кликване, ценообразуване и други.

Чрез умелото използване и комбиниране на различни типове рекламни активи, вашата Performance Max кампания би била по-убедителна и по-автентична в посланието, което изпраща към аудиторията, като по този начин се максимизира нейния потенциал и се увеличава положителният ефект. За да разберем как се случва “магията”, нека разгледаме изискванията към отделните типове съдържание в още по-детайли.

Performance Max съдържание тип текст

За да формирате пълна рекламна група от гледна точка на текстово съдържание, имате възможността да предоставите шест отделни компонента. Те са важни за създаването на по-разнообразни и ангажиращи реклами.

Performance Max съдържание тип текст - PPC.bg

Всяко от шестте изисквания е необходимо за оптимизиране на представянето на рекламата. Те са:

  • Заглавия (кратко и дълго);
  • Описания;
  • Целева страница;
  • URL адрес, който се визуализира;
  • CTA (призив за действие);
  • Наименование на компанията.

Performance Max изисквания - PPC.bg

Изисквания за основното заглавие

Кратките заглавия не трябва да надвишават дължината от 30 символа, като стремежът е да има поне едно заглавия с дължина 15 или по-малко. За оптимални резултати е препоръчително да имате от 3 до 5 заглавия, като се очаква този брой скоро да достигне 15.

Изисквания за дълго заглавие

Дългите заглавия трябва да са максимум 90 символа, като броят им за рекламната група е между 1 и 5.

Изисквания за описанието

Описанията също са с максимална дължина 90 символа. За да се разнообрази съдържанието, рекламистите е препоръчително да имат поне едно по-кратко, с до 60. Оптималният брой описания е 4, като броят им може да варира от 2 до 5.

Изисквания за наименованието на бизнеса

Името трябва да се вмести в 25 символа, като е важно да е единствено и уникално, което ясно се асоциира с бранда.

Изисквания за CTA

Съществува предварително заложена автоматична опция за призив към действие, но рекламистите могат да изберат друг от падащо меню. Може да се избере само един.

Изисквания за URL адрес, който се визуализира

URL адресът може да е от максимум 15 символа, като е препоръчително да се добави поне един, максимум два. 

Performance Max съдържание тип изображение

Изображенията имат огромен ефект върху крайния резултат на всяка Performance Max кампания, защото са едно от най-ефективните средства за привличане вниманието на аудиторията, служейки като “кукички”. 

За да се максимизират ползите, най-важното условие е да се придържаме към определени критерии за различните съотношения на изображенията. Основните типове изображения са следните:

  • Ландскейп изображение;
  • Квадратно изображение;
  • Портретно изображение;
  • Квадратно лого;
  • Ландскейп лого.

Performance Max съдържание тип изображение - PPC.bg

Изисквания за ландскейп (landscape) изображение

Ландскейп активите трябва да са в съотношение 1.91:1, което означава, че ширината трябва да е около 1.91 по-голяма от височината. За да се представи оптимално добре реклама от този тип, се препоръчва да се използва изображение 1200 x 628 пиксела, като минимумът да е 600 x 314 пиксела. Големината на файла не трябва да надвишава 5120 KB.

Препоръчително е да имате поне едно ландскейп изображение като част от рекламната си група, като е позволено включването на до 20 броя, чрез които да направите съдържанието си по-разнообразно и по-ангажиращо за различните позиционирания.

Ландскейп изображение - PPC.bg

Изисквания за квадратно изображение

За да се класифицира един актив като квадрат, той трябва да е в съотношение 1:1, което означава, че широчината и височината са равни. Препоръчителният размер е 1200 x 1200 пиксела, като минималният е 300 x 300. По подобие на ланскейпа, максималната разрешена големина на файла е 5120 KB, като се препоръчва да включите поне един от разрешените 20 броя в рекламата си.

Квадратно изображение - PPC.bg

Изисквания за портретно изображение

За оптимално представяне на Performance Max кампаниите, портретите трябва да са вертикални в съотношение 4:5, което означава, че широчината трябва да е около 4/5 от височината. Желателно е размерът на изображението да е 960 x 1200 пиксела, като най-малкият допустим е 480 x 600. За разлика от останалите типове, при портретните няма максимум като бройка. Отново е препоръчително да имате поне един брой в рекламната група. 

Портретно изображение - PPC.bg

Изисквания за квадратно лого

Квадратното лого също покрива изискването за съотношение 1:1, като препоръчителният размер отново е 1200 x 1200 пиксела, но минималният пада до 128 x 128 пиксела. Максималната позволена големина на файла е 5120 KB. Препоръчва се да включите поне едно такова изображение, като броят им не може да надвишава 5, за да запазите последователността в общуването на бранда по различните позиционирания.

Квадратно лого - PPC.bg

Изисквания за ландскейп лого

Логата във вариант ландскейп служат за хоризонтално представяне на бранда и изискват съотношение 4:1, което означава, че широчината трябва да е 4 пъти по-голяма от височината. Препоръчителният размер е 1200 x 300 пиксела, а минималният: 512 x 128 пиксела. Подобно на квадратното лого, трябва да са до 5120 KB и можете да включвате между видин и пет броя в рекламната група, за подобрите представянето на рекламата.

Ландскейп лого - PPC.bg

Performance Max съдържание тип видео

Кампаниите от типа Performance Max разчитат на един вид видео, което е създадено специално за YouTube, но може да се ползва и за дисплей реклама. Ето кои са ключовите специфики, когато става въпрос за реализирането на такъв тип реклама.

Силно препоръчително е, когато става въпрос за видео, да включите поне 5 видеа в рекламната група, за да стимулирате разнообразието и ангажираността. На теория, броят им може да е от 0 до 5 в зависимост от целите на кампанията. За да привлечете вниманието на аудиторията, минималната дължина на видеото трябва да е 10 секунди или повече.

Performance Max съдържание тип видео - PPC.bg

Когато създаваме видео криейтив за Performance Max кампания, имаме свободата да си изберем между различните съотношения: хоризонтално, вертикално или квадратно. Google позволява видеата в ландскейп формат да се преоразмеряват в съотношение квадрат (1:1) или портрет (9:16) в зависимост от изискванията на платформата.

Допълнителна информация

Динамичното преоразмеряване цели да оптимизира позиционирането по различни устройства и медии, като гарантира, че видеото ви ще достигне пълноценно до таргет аудиторията. Въпреки това е важно да се отбележи, че Google оценява дали видеото е подходящо за преоразмеряване. В случай че се натъкнете на трудности и невъзможност да адаптирате съдържанието, препоръчваме да се свържете с поддръжката на платформата за помощ.

YouTube видео изисквания - PPC.bg

Най-добри практики при настройването на Performance Max реклама

Performance Max се утвърди като един от най-предпочитаните типове кампании заради способността си да достигат до по-широка аудитория през различни Google платформи. Тя се възползва ефективно от всички предимства на машинното обучение и автоматизираните алгоритми, за да оптимизира позиционирането на рекламите и да постигне възможно най-добри резултати.

За да стане ефективността на Performance Max кампаниите още по-забележителна, е важно да вземем предвид няколко основни съвета за настройване.

Включете колкото можете повече активи и криейтиви

Колкото по-разнообразно и креативно съдържание дадете на Google алгоритмите, толкова по-добро позициониране ще получите в замяна, като ефективността им ще бъде тествана в максимална степен. Така че не се задоволявайте с минимума, а се постарайте да съберете повече активи по дадени теми, за да можете реално да видите какво харесва повече и работи за вашата таргет аудитория. 

Уверете се, че активите ви са релевантни за аудиторията и целите на кампанията ви

Включете само съдържание, което кореспондира с крайната цел на рекламата и би било подходящо за целевата аудитория. Най-добро представяне имат кампании с ясно послание, което е видно и подчертано чрез всяка отделна група.

Изберете само активи с високо качество

Качествените криейтиви работят по-оптимално за ангажиране на аудиторията и имат по-голям шанс да накарат потребителите да взаимодействат с рекламата.

Включете собствени видеа

Вкарайте собствени видеа в рекламата, за да имате повече контрол върху начина, по който брандът ви бива представен пред аудиторията. Ако не дадете такъв материал, Google ще създаде собствен криейтив с информацията, която вие сте му дали, най-вероятно под формата на слайдшоу с автоматично подбрана музика. Във втория случай съществува вероятност съдържанието на де е толкова въздействащо.

Експериментирайте с активи

Разнообразявайте и тествайте аудиторията с включването на различни криейтиви, за да определите кои дават най-добри резултати. Алгоритмите на Google се адаптират и оптимизират зададените параметри на база представянето на всеки отделен тип съдържание.

Редовно експериментирайте с различни комбинации от активи, като следите резултатите и числовите измерения на тяхното представяне. Ако си го заложите като правило и си изградите продължителен във времето процес на тестване и анализ, ще имате все по-ефективни и по-ефективни кампании.

Персонализирайте активите си за различните Google платформи

Не забравяйте, че съдържанието се визуализира на разнообразни платформи като Search, Display, YouTube и Discover. Следователно, препоръчително е да съобразите спецификите му с формата и контекста на всеки отделен канал.

Обмислете внимателно структурата на рекламните групи

Структурата определя какъв вид активи ще са ви необходими. Можете да я дефинирате спрямо целевата аудитория, търсения резултат, главните категории или брандове.

Една по-дълбока и обмислена структура гарантира, че активите ви ще пасват по-точно на търсенията и желанията на потребителите. И въпреки всичко не забравяйте, че методът отнема време, затова трябва да прецените дали е точният за вашия бизнес.

Най-добри практики при настройването на Performance Max реклама - PPC.bg

Най-добри практики при създаването на текстово съдържание за PMax реклами

За да максимизирате ефекта от текстовите активи, е важно да внедрите в процеса няколко специфични дейности:

  • Използвайте по оптимален начин динамичните променливи, за да персонализирате текста и да го направите по-релевантен към целевите потребители;
  • Възползвайте се от максималния брой текстови варианти, които платформата позволява да имате, за да създадете повече разнообразие, стимулиращо оптимални резултати;
  • Включете вашето уникално предложение за продажба (Unique Selling Proposition) ясно и точно, за да се отличите от конкуренцията;
  • Помислете за ангажиращи вниманието текстови елементи, които да включите, за да привлечете повече аудитория и да я накарате да взаимодейства с вашето съдържание;
  • Изберете внимателно вашите призиви за действие (calls-to-action), които ще имат най-голямо въздействие върху потребителското поведение и ще стимулират хората да идат на уебсайта ви или да купят продукта ви.

Най-добри практики при създаването на изображения за PMax реклами

Освен да се придържате към гореизброените правила за изображения, съществуват още няколко полезни съвета, които е хубаво да спазвате при настройването на рекламите:

  • Подберете изображения с интересен дизайн, визуална привлекателност и подходящ формат, който се адаптира и изглежда добре при визуализация на различните устройства и канали;
  • Внимавайте за наслагването на различните автоматични слоеве и се уверете, че елементите като CTA бутон ще останат видими, независимо от позиционирането на изображението;
  • Наблегнете на уникалното си предложение за продажба и в дизайна (не само в текста);
  • Включете подходящи и релевантни допълнения като реални потребителски отзиви, които внушават доверие;
  • Планирайте напред предстоящи промоции и кампании, за да сте сигурни, че визиите ще останат актуални, като може да тествате варианти с упомената на изображението промоция и други по-общи, за да видите кои се представят по-добре в реална среда.

Най-добри практики при създаването на видеа за PMax реклами

За да максимизирате PMax ползите от видеата, пробвайте следните идеи:

  • Включете аудио във видеата с цел по-голяма ангажираност и въздействие върху повече сетива;
  • Оптимизирайте използването на различните съотношения, за да си гарантирате, че видеата ви ще се визуализират добре, независимо от платформата и устройството;
  • Включете по-кратки и по-дълги видеа, за да разберете кое работи по-добре;
  • Обърнете специално внимание на тъмбнейла, който много често е основен фактор потребителите да решат да се ангажират с вашето съдържание и допринася за подобряване на основен индикатор като CTR (click-through rate).

Заключение

Ако искате да постигнете максимални резултати и да оптимизирате процеса по настройване на Performance Max кампания, трябва да разбирате основните принципи, на които тя се гради. Виждайки пълните нюанси при създаването и подбора на изображенията, видеата и текстовете, можете да създадете въздействаща и ангажираща реклама, която наистина говори езика на вашата целева аудитория и достига до частта от човешкото тяло, отговорна за вземане на решение за покупка.